Mądre dziecko

Okres szkolny

Okres szkolny - podstawówka klasy I, II oraz III to kluczowy okresw życiu Twojego dziecka. Wyniki osiągane przez dziecko w tym okresie najczęściej determinują jego poczucie własnej wartości oraz są motorem lub hamulcem aktywności życiowej dziecka.

początek edukacji szkolnej to doskonały czas na wyrabianie nawyków dobrego i sprawnego uczenia się.

I i II oraz III klasa szkoły podstawowej to niezwykłe wydarzenia, nowe miejsca, nowi nauczyciele, koledzy, nieznane dotąd obowiązki, nowe przedmioty i zadania. To, jak Twoja pociecha zaaklimatyzuje się w szkole, na długie lata będzie determinować jego podejście do nauki i pracy. Najbardziej komfortowo w szkole czuję się dzieci, które potrafią czytać, znają litery, liczą, maja dobrą pamięć, potrafią koncentrować się na zadaniu, nie boją się pokonywania trudności. Postrzegane są jako dzieciaki zdolne, inteligentne i błyskotliwe.


MĄDRE DZIECKO – Dobry start „Kosmiczna przygoda”

Program rozwoju intelektu i umiejętności szkolnych dla uczniów klas 0 i 1


Jest to program specjalnie skonstruowany dla dzieci, które rozpoczynają przygodę ze szkołą. Podczas trwania kursu wspieramy dziecko i jego rodziców w łagodnym wejściu w rolę ucznia. Pomagamy odnaleźć jego talenty i mocne strony, a tym samym utwierdzamy w przekonaniu, że potrafi być samodzielne i radzić sobie z nowymi sytuacjami. Rozmaitość ćwiczeń pozwala dziecku stawić czoło wyzwaniom szkolnym oraz otwiera na bliskie relacje rówieśnicze.

Najważniejszym celem naszych zajęć jest nauka i doskonalenie czytania. Pokazujemy dzieciom, że czytanie jest proste i przyjemne, a dzięki odpowiednim zabawom każdy jest w stanie opanować tą sztukę. Uczeń, który sprawnie i chętnie czyta, łatwiej i szybciej uczy się. Przeprowadzane podczas zajęć eksperymenty naukowe są dodatkową motywacją do sięgania po książki, encyklopedie, podręczniki, a także rozbudzają w dzieciach pasję do nauki i samodzielnego zdobywania wiedzy.

Podczas naszych zajęć dzieci dodatkowo zdobywają nowe wiadomości i umiejętności wykraczające poza poziom szkolny. Badanie właściwości wody i powietrza, obserwacja pod mikroskopem, odkrywanie cech zasad i kwasów, fizyczne działanie urządzeń to niektóre z działań, jakimi posługujemy się na kursie, by zafascynować dziecko nauką i otaczającym światem. Zagadnienia z fizyki, chemii, przyrody omówione na odpowiednim poziomie, wplecione w zabawę, pozwalają dzieciom również „zabłysnąć” w szkole.

Program Kosmopiraci to fabularna gra, która spaja wszystkie elementy kursu (czytanie, techniki pamięciowe, kinezjologia, eksperymentowanie, koncentracja, spostrzegawczość, wyobraźnia, logiczne myślenie) i sprawia, że każde spotkanie to niezapomniana przygoda - misja, podczas której, z wypiekami na twarzy, dzieci przeżywają emocjonujące przygody.

Dzięki atmosferze akceptacji dla możliwości dziecka oraz ich różnorodności, dzieci łatwo i szybko uczą się. Małe grupy sprzyjają bezpośredniemu i bliskiemu kontaktowi trenera z każdym dzieckiem. Natomiast zastosowane gry i zabawy nauczą dziecko radzenia sobie z niechcianymi emocjami, rozwiną empatię i dobre relacje z innymi dziećmi. Nauczymy dzieci wiary w to, że sobie poradzą i że mają talenty. Dzięki temu staną się pewniejsze siebie, bardziej otwarte i z łatwiej nawiążą nowe znajomości, co przecież jest tak ważne podczas rozpoczynania kariery szkolnej i towarzyskiej.


Podczas 28 cotygodniowych spotkań (każde jest podzielone na 2 bloki po 60 min) twoje dziecko odkryje radość uczenia się, samodzielnego zdobywania wiedzy oraz radzenia sobie w sytuacjach trudnych – tak potrzebnych w szkole, a dodatkowo rodzice podczas 2 warsztatów dowiedzą się jak stymulować rozwój swojego dziecka w domu.


MĄDRE DZIECKO – Przygoda na planecie TINA

Program rozwoju intelektu i umiejętności szkolnych dla uczniów klas 1 i 2


Jest to program specjalnie skonstruowany dla dzieci, które stawiają swoje pierwsze kroki w szkole i na ścieżce czytania. Program kładzie nacisk na umiejętności szkolne. Dzieci uczą się posługiwać narzędziami z zakresu Map Myśli, koncentracji, spostrzegawczości, technik pamięciowych i biegłego czytania. Odkrywają własny potencjał i zdolności dzięki temu budują wewnętrzne przekonanie „dam radę” w każdej sytuacji.

Osnowę programu tworzą tematy prezentujące dzieciom wiedze o otaczającym świecie. Dzięki eksperymentom i doświadczeniom w dziecku budzi się pasja poznawania i fascynacji światem, zadawania pytań, a co za tym idzie – samodzielnego uczenia się. Na każdych zajęciach dziecko może samodzielnie zobaczyć lub poeksperymentować na kilka sposobówz określonym zjawiskiem przyrodniczym. Ma okazję zbudować silnik elektryczny, stopić cynę, aby dowiedzieć się jak dawniej robiono miecze i co to jest punkt topnienia, zaobserwować parowanie wody i osadzanie się kryształów soli. Dzieci produkują dwutlenek węgla, robią z niego gaśnicę i obserwują go w swoim oddechu. Dowiadują się również, że to właśnie dzięki dwutlenkowi węgla rośnie ciasto i pieczemy pyszne bułeczki. Wulkan wyrzucający lawę i płyny zmieniające kolor w „magiczny” sposób ukazują dziecku reakcje chemiczne kwasów i zasad. Fizyka i chemia staja się dla dziecka bliska dzięki takim zajęciom. Dziecko buduje w sobie przekonanie, że otaczający świat jest ciekawy, a poznawanie go jest fascynującą grą. Ponieważ dziecko uczy się całym ciałem, ma okazje zaangażować i włączyć wszystkie swoje zmysły, pokazując pantonimy, rysując i lepiąc. Dziecko poradzi sobie w szkole i w życiu, jeśli będzie posiadało przekonanie „dam sobie radę” – mam wystarczająco dużo zasobów, talentów, żeby sobie zawsze poradzić. Podczas zajęć dzieci poznają również krótkie bajki terapeutyczne, które wprowadzają je do rysowania i uświadamiania sobie swoich mocnych stron, zalet. Dzieci uwielbiają te zajęcia.

Cały program ubrany jest w fabułę, która uatrakcyjnia zajęcia, daje możliwość motywowania dzieci do treningowego wysiłku. Na Ziemi ląduje statek kosmiczny, który ma awarię. Tinianie, istoty bardzo podobne do ziemskich dzieci, nawiązują kontakt z grupa Ziemian (a to są właśnie nasi kursanci). Dzieci wcielają się w różne role, poznając zwyczaje Tinian, pomagając im zrozumieć ziemskie zjawiska, uczestniczą w naprawie statku poznając przy tym zasady mechaniki klasycznej, aerodynamiki i chemii. Wykonują również ciekawe eksperymenty, naukowe, poznają techniki pamięciowe, doskonale przy tym się bawiąc. Listy od Tinian angażują dzieci do różnego rodzaju gier i zabaw rozwijających intelekt, koncentrację i osobowość dziecka.


Podczas 28 cotygodniowych spotkań (każde jest podzielone na 2 bloki po 60 min) twoje dziecko odkryje radość uczenia się, samodzielnego zdobywania wiedzy oraz radzenia sobie w sytuacjach trudnych – tak potrzebnych w szkole, a dodatkowo rodzice podczas 2 warsztatów dowiedzą się jak stymulować rozwój swojego dziecka w domu.


MĄDRE DZIECKO – IQ Agenci

Program rozwoju intelektualnego i umiejętności szkolnych dla uczniów klas 2 i 3


Jest to program, podczas którego dziecko rozwija się i pracuje na wielu płaszczyznach. Naszym celem jest osiągnięcie stanu, w którym dziecko dobrze radzie sobie w szkole: jest samodzielne, ma dobre oceny, uczy się bez lęku, ma dobre kontakty z rówieśnikami, ma zdrowe (nienarcystyczne) poczucie pewności siebie, jest empatyczne, dobrze radzi sobie w trudnych sytuacjach, umie współpracować z innymi. Jak zawsze dbają o to w równym stopniu nauczyciele, rodzice i dziecko. Im wcześniej nauczymy dzieci poczucia własnej wartości, sprawnego posługiwania się technikami pamięciowymi i nowoczesnymi technikami pracy umysłowej tym szybciej będą one zaradne życiowo, będą miały lepszą motywacje do nauki oraz chęć rozwijania własnych zainteresowań i pracy nad samym sobą.

Naszych małych IQ Agentów czekają szalone przygody, niezwykłe zagadki, wspólne poszukiwanie odpowiedzi na największe tajemnice otaczającego świata. Program kładzie nacisk na ugruntowanie nawyków prawidłowego uczenia się. To fabularna gra przygodowa, podczas której dzieci zdobywają umiejętności naturalnego czytania, poprawiają pamięć, koncentrację, spostrzegawczość, pewność siebie i funkcjonowanie w grupie rówieśniczej.

Tym razem bohaterami opowieści nie będą wymyślone postacie, tylko dzieci – grupa. Grupa posiada kartę gry, na której zapisujemy poziomy zdobytego doświadczenia, aby grupa mogła przejść kolejna misję. Doświadczenia i poziomy rozwoju zdobywają dzieci poprzez trening intelektualny - trening efektywnego czytania, ćwiczenia koncentracji, spostrzegawczości, rozwiązywanie ćwiczeń i zdań z podręcznika, ćwiczenia z kośćmi, techniki pamięciowe, trening domowy, ale też ćwiczenia rozwijające społecznie, współpracę w grupie, umiejętności relaksu, wchodzenie w stan zasobów.

Dzieci systematycznie nabierają nawyków efektywnego uczenia się – wprowadzamy rytuał treningu intelektualnego. Popularnonaukowe teksty w podręczniku obudowane są wiedzą na temat otaczającego świata oraz doświadczeniami i eksperymentami naukowymi (np. co to jest grawitacja, jak zbudować przepompownie wody, jak zrobić papierowy czajnik, czy cukier w kostkach może się palić, budowanie łodzi podwodnej…).

Dzieci ćwiczą mind mapping, naukę robienia piktogramów, trenują zapamiętywanie technikami pamięciowymi, które wspomagają naturalne uczenie się i rozwój wyobraźni.

Program zawiera również różnorodne techniki relaksu (np. rysowanie mandali), równie w ruchu (ruch rozwijający Weroniki Sherborne, kinezjologię edukacyjną, żonglowanie, elementy karate). Pozwalają one wyrównać potencjał półkul mózgowych, wyciszyć dziecko i zharmonizować go.


Podczas 28 cotygodniowych spotkań (każde jest podzielone na 2 bloki po 60 min) twoje dziecko:

  1. pokocha czytanie
  2. przyspieszy kilkakrotnie jego tempo i wzmocni zrozumienie tekstu
  3. nauczy się efektywnie notować posługując się mapami myśli
  4. udoskonali pamięć poprze opanowanie różnego rodzaju technik pamięciowych tzw. mnemotechnik
  5. opanuje sztukę relaksu, dzięki której łatwiej i szybciej przyswoi nabywaną wiedzę
  6. poprawi koncentrację i spostrzegawczość
  7. będzie rozwijało wyobraźnię i twórcze myślenie poprzez pisanie wierszy, rzeźbienie,rysowanie, przeprowadzanie eksperymentów naukowych
  8. wzrośnie jego wiara we własne możliwości i poprawa samooceny
  9. wzrośnie jego efektywność w komunikowaniu się

KORZYŚCI DLA DZIECKA I RODZICA:

  1. Twoje dziecko polubi się uczyć, bo pokażemy mu jak to robić.
  2. Pokażemy szybkie i efektywne metody zapamiętywania nowych informacji.
  3. Wykorzystamy materiały z lekcji, aby mogło „błyszczeć” w szkole.
  4. Nauczymy czytać metodą, która jest ciekawa i angażująca, a czytanie stanie się jego pasją.
  5. Program kursu jest tak przygotowany, że rozpoczęcie nauki w szkole będzie przygodą, a nie stresującym przeżyciem.
  6. Dzięki grom i zabawom odkryje i doceni swoje mocne strony oraz nauczy się współpracy.
  7. Zainteresuje się światem, a dzięki eksperymentom nauczy się pytać i dedukować.
  8. Dzięki kinezjologii i grywalizacji będzie uczyć się skuteczniej, czerpiąc z tegozadowolenie.